تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۰۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
 ۵۰۰ هزار مادر روستایی دارای سه فرزند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند

  بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمیعت، نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰‌هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد.

 یکی از شعارهای دولت سیزدهم و یکی از راهبردهای برنامه‌ای آن موضوع عدالت اجتماعی است که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است. در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

اواسط اسفند سال گذشته فراخوان «ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر» در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت اعلام شد. آخرین اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان نشان می‌دهد نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار خواهند گرفت که مرحله نخست این طرح اواخر سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم اجرایی شد. در این مرحله ظرفیت زیر پوشش قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر از این زنان در دستور کار قرار گرفت که امسال به این تعداد افزوده خواهد شد و در نهایت همگی این مادران بیمه می‌شوند.

مشمولان مرحله نخست بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری کسانی هستند که از ابتدای آبان ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده است و در مراحل بعدی نوبت به مادرانی می‌رسد که از سال ۹۹ یا ۹۸ صاحب فرزند سوم شده‌اند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار